Vuxenutbildning

Idag har varit en av dom klart lysande dagarna, fan vilket bra humör mitt detet har lyckats haft idag. Det är märkligt det där, att man vissa dagar plötsligt bara kan vakna upp med en dubbelmollbergare i pik och känna att själen brinner. För idag har jag brunnit, jag brann i snöstormen.

Mycket plugg tar förvisso upp min dyrbara tid, men när man lever på en pinne så känns det ytterst ovidkommande. Dagens tid i skolan upptogs bl.a. med att diskutera önskan om en renodlad vuxenutbildning. En utbildning där unga naiva pojkar lär sig att bli män. Utbildningsprogrammet skulle innehålla såväl praktiska moment som teoretiska.

De praktiska momenten i vuxenutbildningen skulle exempelvis kunna vara hur man lär sig att knyta en slips, lära sig hur man stryker eller sätter på en tvättmaskin, byta däck på bilen, dricka en öl utan att behöva låtsas att den är god, öppna ett eget bankkonto etc.

De teoretiska momenten bör bl.a. innehålla att skaka hand när man möter en man med rang, spela golf på affärsmötena, dricka en whiskey på kvällen efter en lång och tuff dag, säga att det är mycket på jobbet när folk frågar hur man har det, stöna tungt när man reser sig m.fl. sociala spel.

Ni som har några fler bra exempel på vuxentecken i allmänhet och mandomstecken i synnerhet får gärna flika in.


Kommentarer
Postat av: Nalle Puh

Kan inte hålla med !!!!!

Om JAG hade en valfri önskan skulle det nog vara evig ungdom. Finns inget starkare än ungdomars brinnande ögon, som känner att de har hela världen i sin hand.

Istället för vuxenutbildning borde barnutbildningar införas för vuxna, haha



Vuxna förknippas så mycket med allvar och tråkighet, medans barn står för bus, skoj, lek osv.



Barnutb. för vuxna. punkt.



Im out!!!!!!!!!!!!

2008-11-24 @ 22:58:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0