Vardagsbrytardags

Igår var det vardagsbrytardags. Ty detta är ett ord jag själv har kommit på. Dess innebörd: Man gör något som förgyller den gråa november vardagen, något oväntat. Förra veckan ringde jag min faster nu var det dags att fika med en kompis man sällan träffar, ja,må hända att min uppfinnesrikedom denna gång var lite fattig. Men oj vilket möte det vart, djupa konversationer på ett av stureplans inne café, det var livskvalité.

Att det på samma livsfilosofiska-café satt två minkar i mjukisbyxor var dock rena parodin. Hur orkar dom är den första frågan jag ställer mig när jag ser dom... Kanske är detjag som lever i min lilla bubbla, men det finns alltså fortfarande sådana människor? Med sådana menar jag människor som lever i sina materialistika iglos, fan vad dom kan uppröra mig. Tio djupa andetag "Ouuzza"! Dags att göra sig påmind om ännu en lärdom jag erhöll av en god vän:  "Sluta spill energi på dem Simon, man kan inte ändra på andra, man kan bara ändra på sitt eget förhållningssätt". Tack Görgen du berikar mitt liv!

Mjukisminken. Got you!

Åter till mitt vardagsbrytande. Detta är något jag har ägnat mer av min tanke åt efter gårdagen. Som en del av mitt förhållningssätt mot omgivningen tänker jag försöka krydda min vardag oftare genom att utmana mig själv minst en gång i veckan. Det kan vara att t.ex berömma någon på bussen, ringa någon man inte har pratat med på flera år, skicka ett gammalt hederligt brev osv. Men det måste vara något som påverkar omgivningen positivt.  Ett gott bemötande har man som sagt alltid igen, fråga bara busschaffisen i Täby C...

Kommentarer
Postat av: Kristin

En liten kommentar o ett bidrag till statistiken bara...;) Btw - tack!=)

2008-11-05 @ 20:41:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0