Huvudet är fridlyst

I värld av ytlighet är utåtriktade glädjespridare utrotningshotade.

Idag tränade jag mina 13åringar och energin sprudlade. Jag känner ett enormt ansvar att forma deras värderingar inför framtiden, för jag tillåter inga vita äggskal, jag vill ha hela gulan.

Träningen avslutades med spökboll på deras begäran, en lek jag så väl minns från min ungdom. Men jag hade tydligen glömt hur fantastiskt kul det var, att kasta boll på varandra och akta sig för densamma. Bollträffen fick ske överallt utom... - huvudet är fridlyst, ljöd en av ungarna mitt under rådande kalabalik.



Huvudet är fridlyst... Ja det är det fan för många. Eller snarare hjärnan kanske... Det repliken naglade sig fast hos mig då jag på bussen hem fick uppleva ännu en livscitron till busschaufför. Han missade två hållplatser varpå vid den andra kände han sig tvungen att skälla ut påstigande pga avsaknad av reflex.

- Om livet ger dig citroner, gör saft av dem...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0