Pubertetsdjur

Hela helgen har spenderats i Falun tillsammans med mina friidrottsaktiva 13 åringar, ändamålet var träningsläger. I unga livliga pubertetsdjurs sällskap kan man utsättas för mycket spännande situationer... Vad jag dock tar med mig från helgens resa är privilegiet att få påverka människors liv. Att äga möjligheten att från en pöl av personlighetsdrag & värdegrunder få skulptera den starka stolta staty som skall symbolisera värme, styrka och medmänsklighet. Det är en obeskrivlig kick att få erfara och sätta prägel på den personliga utveckling dom genomgår.

Jag med Albin i bakgrunden

Min vana trogen älskar jag att förgylla situationer & konversationer med glädjefyllda skämt. Eftersom det är sällan jag kan låta bli att flika in dessa, yttrade sig idag Albin 11år. "Simon, du kan ju få vem som helst att skratta". Tack Albin, att kunna ge någon beröm och värme är något som alltid tänder ett ljus i min vinterkyla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0