Uppriktighet

Ärlighet varar längst sägs det, och det stämmer. Något jag den senaste tiden har försökt arbeta med mig själv med är pondus och uppriktighet...

Mina värderingar här i livet understryker bl.a. vikten av ödmjukhet men också stoltheten över sig själv. Många många fler saker präglar också mina tankar om personlighetsdrag jag värdesätter vänlighet, öppensinnighet, engagemang, empati m.fl är några av dom. Som en följd av dessa individuella ståndpunkter blir därför konsekvensen av att inte vara uppriktig och stå för sina värderingar att förnedra sig själv. Att inte sätta ned foten och säga "STOPP" när "stopp" skall sägas är det ynkligaste av alla världar.

För hur många ynkliga lagom-svenssons finns det inte därute? Rädda harar som försiktigt skuttar runt i sin hage och bokstaverar K.O.N.F.L.I.K.T.R.Ä.D.S.L.A. med sin harskit. Jag är trött på att ha dom omkring mig, jag är trött på att falla in i deras mönster. Jag slår ett slag för uppriktigheten! Jag är jag och det står jag för, det tycker jag du också ska göra!


Kommentarer
Postat av: Kristin

Håller med. Öppna, ärliga o raka rör - det är mitt motto! =)

2008-11-20 @ 09:44:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0