Möten

Efter att ha tränat mina små i torsdagskväll, var jag min vana trogen på vandringsväg hem från buss 676 Norrtälje-Stockholm. Jag kliver alltid av vid motorvägen för att sedan knata den resterande 1,5 kilometern hem, dock denna gång tog jag vägen förbi närmaste busshållplatsen för att se om någon lokalbuss var i krokarna. Jag möttes då av rösten, " I beleive the next one will go in fifteen minutes...". Plötsligt kändes allt så internationellt, och jag kände mig exalterad över att åter få stoppa tungspetesen på framtänderna och uttala det problematiska "TH" soundet.

Människan som yttrade det internationella språket  visade sig vara en temporärt anställd läkare i trakten och kom ursprungligen från Minnesota. Bärandes på sin idrottsbag förklarade hon att hon egentligen i huvudsak hade kommit hit för att  få möjighet att spela Bandy på elitnivå. Tillhörandes USA:s damlandslag i Bandy var hon entusiastisk över att få lira med AIK:s damlag och pendlade därför ett par gånger i veckan mellan Näsbypark och Solna.

Där spatserade vi då mellan Roslags Näsby trafikplats och Näsbypark, eftersom jag gentlemannaenligt lovade henne att visa vägen dit hon bor. Det målades upp som någon patetisk raggningsfras det där, men om det ändå hade varit så väl...

Studier i Malta
Intressant med tolv personer med nio olika nationaliteter, en unik erfarenhet!

Det här mötet i ett samlingsalbum gav mig en mersmak av att snarast möjligt vidga mina världsliga vyer.  I sammanhanget bör det noteras att jag nyligen har utfärdat en hemläxa till min kära vän Johan. Han skall innan tisdag ha undersökt resmålsalternativen Milano & Paris över nyår. På tisdagkväll kommer en uppdatering om vart jag befinner mig över detta nyår, vart det än må vara så skall det i varje fall innehålla unika möten med människor som lyckas berika mitt liv...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0