Livet är en REA. Investera!

Sedan ungdomsår har jag ägt privlegeiet att bemästra mycket av vad som innefattar basal matematik, men idag löste jag nog den mest fundamentala ekvationen. Utan tal, uppställningar eller miniräknare kom jag till insikt om vart allt av vad jag är idag urspringer, att hela jag har en ursprungskälla...

Ursprungskällan personifierad skjutsade idag mig till Norrtälje och försåg mig med ett par extra hundralappar för att underlätta månadens finansiella upplägg. Ursprungskällan och jag har delat mycket i ett liv fullt av moln, ett liv som hittills mer än tillräckligt slingrat sig utanför de transporteffektiva motorvägarna... Men utan smärta ingen glädje i en skog utan stigar.

Det är fascinerande ändå hur man genom att fastna i det mörka förgågna, kan sluta drömma. Hur man i ett samhälle fyllt av stress inte har tid att leva ut, i vårat i-land inte ha råd att livsinvestera. Hur kan man gräma sig över problem i det förgågna när framtiden är tidsinställd? Imorgon är en annan dag och dess innehåll beror av vad jag fyller den med...

"Jag är lycklig" "Jag är lycklig" "Jag är lycklig"... så lyder orden jag på mornarna fyller min spegelbild med. Affirmationer benämns det, säger man nånting tillräckligt frekvent så inbillar man sig det...


John och jag utförandes nakenlopp på Danderyds IP. Livet har sina goda stunder...


Kommentarer
Postat av: Lena

Hej! Fan va bra du skriver! Rena författaren;)

tack för senast, trevligt!

2008-11-07 @ 09:44:56
Postat av: Kristin

Håller med! =P

2008-11-07 @ 21:09:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0