Fruktsallad

Jag diskuterade idag det unika med känslor, smaker och lukter med min kära granne Mattias som är en flitig bloggskribent på www.marathon.se. Säregna lukter från barndomen togs upp, hur dom gnuggar sig fast i vårat starkaste sinne och följer oss resten av livet. En dejá vu känsla var gång de upplevs, och hur de frambringar minnen och känslor inom oss som är fasansfullt svåra att sätta ord på. Vad är detta för ett märkligt sinne?

Alla dom här tankarna komer av min stora passion för våren, då det blommar och lukterna oförvarnat väller över en. Fantastiskt! Luksinnet i all ära, men hand i hand går även smaksinnet. För vad går upp mot en saftig apelsin eller nyplockade smultron? Sommaren vart är du?

För att hedra smaksinnet har jag dagen till ära bestämt mig för att likna mina vänner vid frukter, bär eller grönsaker.

John Dunell - Papaya Med sin unikhet skiljer han sig från mängden, inte nödvändigtvis genom att sticka ut, utan genom att vara den färgfyllda papaya han är
Johan Karlsson - Jordgubbe Med sitt röda varma hjärta smakar han bäst till ett glas törstsläckande mjölk.
Moa Westman - Avocado Efter tid och värme mjuknar avocadon och uppvisar den mest njutbara smak du kan ana.
Mattias Karlsson - Apelsin Strålar av energi och friskhet, en frukt alla bör ta tillfälle att smaka.
Johanna Hilding - Passionsfrukt Färgfylld och otroligt smakrik
Henrik Jacobsson - Kivi Luden som en nallebjörn på utsidan, på insidan är han godheten personifierad

Det är några av alla de frukter som ingår i min unika fruktsallad jag får äran att smaka med jämna mellanrum.

Vilken frukt tycker ni att jag representerar?


Kommentarer
Postat av: Angelica Tillaeus

Hur jag känner Louise.. Jaa, vi träffades väl genom en gemensam kompis =) Sen har det fortsatt därifrån. Vem är jag? Angelica Tillaeus, (snart) 17, går HR i Leksand med fotboll som tillval.. Har familjen i Rimbo..

2008-11-20 @ 23:47:28
URL: http://nittioetttolvtjugofyra.blogg.se/
Postat av: Tilda

Nja, hoppas väl att det ska bli mer än en hobby. Läser Foto A nu på distans och ska till hösten 09 söka in till olika fotoutbildningar. VI får se vad det blir av det.



Om det finns någon frukt som är fridlyst så skulle du vara den. För det finns bara en Simon Rasmussen och den får tamejfan ingen vare sig plocka eller äta upp!

2008-11-21 @ 23:30:20
URL: http://kallamigtilda.blogspot.com
Postat av: Jennifer och Linnéa

gud så sugen jag blev på en massa goda frukter nu!:)

2008-11-21 @ 23:32:45
URL: http://sweetnothing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0