Arbetsmyran

Morgonen rivstartade med en körning till Danderyd.

Natten var annars vacker i sitt lugn, att vakna utvilad är en självklarhet kan tyckas men än dock en så fantastisk känsla. Mina tankar går oavkortat till alla de club-freaken som envisas med utgångar varje helg samt mitt i veckan. Naturligtvis finns där ett nöje, men med den frekvensen så sticks det omedelbart hål på den så underbart utvilade bubblan, det är inte värt det.

Hur som helst så ringer telefonen kl 09:18, det är min vapendragare John som har något på hjärtat. Han ringer inte från vilken stationär telefon som helst, utan från sin arbetstelefon. Fint sa fisken om Johns karriärsklättring. I dags datum är John en gjuten sten som receptionist på företaget. Lokalisation? Östermalmstorg, fint ska det vá... Men tro inte att min gode vän John är en glidare, då misstar ni er. Han är, om vi ska tala klarspråk, en armbetsmmyra. En sann kämpe! Han är som Rambo himself placerad vid sittningen av nobelmiddagen när han sitter där i sin reception på Östermalmstorg. "No pain, no game"!

Nuförtiden är tjatas det ständigt om den finansiella krisen, något som positivt nog inte begår varken mig eller arbetsmyran eftersom vi sedan gymnasiet har vant oss vid att leva med den finansiellakniven mot strupen. Tillsammans pratar vi ofta om våra framtida rikedomar, "the pay off effect" osv. men det slutar alltid med att vi till vårt försvar övertalar varandra om att livet inte handlar om pengar (kiss my ass). Jag dock åtminstone att vi har råd med lite grönsaker och köttfärs, för på lördag är det ordinerat taco-kväll hos Simons residence...

Jag & Arbetsmyran


Kommentarer
Postat av: Tilda

Det är så himla kul att läsa din blogg för man blir inspirerad!

Och oavsett vad du skriver om, så ler jag varenda gång jag har läst färdigt. För det är så du! :)



Hoppas allt är bra!

2008-11-20 @ 22:25:43
URL: http://kallamigtilda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0